30 Μαρ 2015

Παναγιώτης Μάργαρης ένας μεγάλος κιθαρίστας, ένας τεράστιος βιρτουόζος που τίμα την Ελληνική μουσική σκηνή παγκοσμίως! Βιντεο

Είναι στόχος ζωής να διαδώσω την κλασική κιθάρα στο ευρύ κοινό!!!
Σκοπεύω να επικεντρωθώ και στη σύνθεση διότι αποτελεί ανάγκη ψυχής για εμένα λεει ο Παναγιώτης Μάργαρης


Ο Παναγιώτης μπορεί αρχικά να έγινε γνωστός μέσα από την πολύχρονη συνεργασία του με το Νότη Μαυρουδή αλλά στη συνέχεια έδειξε και με το παραπάνω την αξία του με την αυτόνομη πλέον παρουσία του τόσο φυσικά ως σολίστ της κλασικής κιθάρας όσο και συνθετικά. Μια ακόμα απόδειξη για αυτό είναι η πιο πρόσφατη δισκογραφική του δουλειά  «Με Τη Μαγεία Της Κιθάρας» που κυκλοφόρησε στο τέλος της περυσινής χρονιάς, ένα album με ορχηστρικές και μη διασκευές αγαπημένων ελληνικών και διεθνών τραγουδιών και μουσικών θεμάτων αλλά και κάποιες δικές του συνθέσεις. Με αφορμή αυτό μας μίλησε για τη σχέση κλασικής κιθάρας – φωνής αλλά και για την ακλόνητη πίστη του ότι η πρώτη αποτελεί ένα από τα πλέον «ευέλικτα» μα και ολοκληρωμένα μουσικά όργανα!
Παναγιώτης Μάργαρης
Συνέντευξη στον Θάνο Μαντζάνα


Είκοσι χρόνια πριν, νεότερος δηλαδή και φυσικά με πολύ μικρότερη εμπειρία από τώρα, ξεκινήσατε την διαδρομή σας με ένα δίσκο με προσωπικές συνθέσεις τον οποίο ακολούθησαν άλλοι δύο ανάλογοι. Από το «Duende» με την Ελένη Πέτα και μετά όμως ασχολείστε όλο και περισσότερο, αν όχι αποκλειστικά, με διασκευές. Αναρωτιέμαι λοιπόν αν αυτό έχει να κάνει με το ότι μεσολάβησε η πολύχρονη συνεργασία σας με τον Νότη Μαυρουδή η οποία αποτυπώθηκε στην πολύ επιτυχημένη σειρά δίσκων «Café De L'Art» που φυσικά περιεχόμενο της ήταν μόνον επανεκτελέσεις παλαιότερου υλικού...
Η αλήθεια είναι ότι από το 1999, όταν ξεκίνησε η σειρά «Café De L'Art», έδωσα μεγαλύτερη έμφαση στην κιθαριστική μου πλευρά εις βάρος της συνθετικής μου δραστηριότητας. Η εμπορική επιτυχία και η αποδοχή από τον κόσμο σε συνδυασμό με τη λατρεία που έχω για την κιθάρα συνέβαλλαν σε αυτό. Στο μέλλον όμως σκοπεύω να επικεντρωθώ και στη σύνθεση διότι αποτελεί ανάγκη ψυχής για εμένα.

Νοσταλγείτε αλήθεια την εποχή των «Café De L'Art» ή είναι για εσάς κάτι που έφτασε στο φυσικό του τέλος;
Δεν την νοσταλγώ καθόλου. Αντιθέτως είμαι πολύ πιο ευτυχής και «γεμάτος» τώρα διότι όλα όσα κάνω με εκφράζουν απόλυτα σε καλλιτεχνικό επίπεδο και έχουν πολύ μεγάλη αποδοχή από το κοινό. Μετά το τέλος της συνεργασίας μου με το Νότη Μαυρουδή η καριέρα μου απογειώθηκε. Νιώθω καλά με τον εαυτό μου γιατί αντιλήφθηκα έγκαιρα ότι τυχόν συνέχιση αυτής της συνεργασίας θα με πήγαινε πίσω καλλιτεχνικά και θα με τελμάτωνε…

Οπως και αν έχει μετά από τόσο καιρό που έχετε να το κάνετε δεν νιώθετε και πάλι την ανάγκη να γράψετε δική σας μουσική;
 Ναι, φυσικά. Ήδη στο τελευταίο μου album έχω συμπεριλάβει δύο δικές  μου συνθέσεις και επιθυμώ στο μέλλον να ασχοληθώ με τη συνθετική μου πλευρά σε ισότιμο βαθμό με την σολιστική.

Είτε πάντως με δικές σας συνθέσεις είτε διασκευάζοντας άλλων προκαλεί εντύπωση το ότι ένας κορυφαίος σολίστ σαν εσάς επιμένει ακόμα στο να γράφει και να παίζει κυρίως τραγούδια και δεν έχει κάνει έναν αμιγώς οργανικό δίσκο. Αιτία είναι ότι πιστεύετε πως ένας τέτοιος θα ενδιέφερε μόνον ένα πολύ περιορισμένο κοινό ή απλά σας αρέσει και σας ταιριάζει περισσότερο να συνδυάζετε την κιθάρα σας με μια φωνή;
Ο συνδυασμός κιθάρας - φωνής με γοητεύει ιδιαίτερα. Έχω πολύ καλές σχέσεις με τους τραγουδιστές και πάντα στις συναυλίες μου έχω κάποιον ερμηνευτή. Θεωρώ ότι ο συνδυασμός κιθαριστικά σόλο κομμάτια και τραγούδια «ζωγραφισμένα» με τους ήχους της κιθάρας μου είναι ιδανικός και πολύ σαγηνευτικός για το ακροατήριο. Δισκογραφικά πάντως η επόμενη δουλειά μου θα περιλαμβάνει αποκλειστικά δικές μου ορχηστρικές συνθέσεις.

Περνώντας στην καινούρια δουλειά σας η οποία περιλαμβάνει διασκευές τόσο οργανικών θεμάτων όσο και τραγουδιών βλέπουμε ότι ορισμένα από τα τελευταία όπως το «Fields Of Gold» τα αποδώσατε οργανικά ενώ σε κάποια άλλα υπάρχει και ερμηνευτής/ια. Με ποιο κριτήριο αποφασίσατε ποια θα ήταν στην μια κατηγορία και ποια στην άλλη;
Το κριτήριο ήταν καθαρά καλλιτεχνικό. Τα πέντε κομμάτια τα οποία τραγουδήθηκαν στο album τα φαντάστηκα πριν καν μπω στο στούντιο με τις φωνές των συγκεκριμένων και μόνον ερμηνευτών. Το τελικό αποτέλεσμα θεωρώ ότι με δικαίωσε καθώς όλοι τους απέδωσαν το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα το οποίο φανταζόμουν.

Μιλήστε μας για την επιλογή των ερμηνευτών των τραγουδιών. Κατ' αρχήν ο Σταμάτης Κραουνάκης μπορεί μεν να είναι ο συνθέτης του «Μαμά Γερνάω» αλλά δεν είναι βέβαια η ερμηνευτική του ιδιότητα η πρώτη που σου έρχεται στο μυαλό. Πώς λοιπόν σκεφτήκατε να προτείνετε σε αυτόν να το τραγουδήσει, όταν μάλιστα η φύση του είναι «γυναικεία» και από τέτοιες φωνές έχουμε συνηθίσει να το ακούμε;
Ο Σταμάτης Κραουνάκης θεωρώ ότι είναι ο σπουδαιότερος Έλληνας τραγουδοποιός στην μετά Χατζιδάκι - Θεοδωράκη εποχή. Τον θαυμάζω και τον αγαπώ πολύ και, ενώ τυπικά δεν είναι τραγουδιστής, είναι ένας μεγάλος ερμηνευτής ο οποίος μεταδίδει πολύ έντονα συναισθήματα και αισθήσεις, γεγονός που τον κάνει πιο διεισδυτικό από τους περισσότερους τραγουδιστές. Έτσι ερμήνευσε το ιστορικό «Μαμά Γερνάω» με ένα μοναδικά σπαρακτικό τρόπο!

Και οι υπόλοιποι; Τι σας έκανε να αναθέσετε τα συγκεκριμένα τραγούδια στους Μάρκο Κούμαρη, Γεωργία  Νταγάκη, Ελένη Τσαλιγοπούλου αλλά και στην παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου;
Τους θαυμάζω όλους, τον καθένα για διαφορετικό λόγο. Η Γεωργία ερμήνευσε εξαιρετικά το τραγούδι «Δε Θέλει Κανείς Να Θυμάται», σε μουσική δική μου και στίχους του Νίκου Μωραΐτη, ο Μάρκος το κλασικό « El Condor pasa», η Ελένη ένα παραδοσιακό αρμενικό τραγούδι και η παιδική χορωδία το «Είσαι Εσύ Ο Άνθρωπός Μου». «Άκουγα» τις φωνές τους έντονα σε αυτά τα τραγούδια…

Yπάρχει όμως και μια άλλη κυκλοφορία του Karma label στην οποία έχετε αναμειχθεί πολύ ενεργά, το «Αγαπώ Να Θυμάμαι» της Μικαέλας. Πώς προέκυψε αυτή και γιατί την αναλάβατε προσωπικά;
Δημιουργήσαμε αυτό το label μαζί με τον Βίκτωρα Πολυδώρου, ιδρυτή και διευθυντή της Polymusic. Στόχος μας είναι να κυκλοφορούν από αυτό πολύ ιδιαίτερες και υψηλής αισθητικής δίσκοι. Το «Αγαπώ Να Θυμάμαι» είναι ένα album το οποίο περιέχει τραγούδια μιας άλλης εποχής τα οποία ερμήνευσε με ένα φρέσκο, δροσερό και ταυτόχρονα ώριμο τρόπο η Μικαέλα.

Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης δεν συμμετέχει μεν στον δίσκο σας αλλά πραγματοποιείτε μια σειρά κοινών εμφανίσεων εδώ και λίγο καιρό. Πώς αποφασίσατε να συνεργαστείτε με κάποιον ο οποίος σίγουρα δεν ανήκει στην κατηγορία των υπολοίπων με τους οποίους το κάνατε ως τώρα, εννοώντας ότι, καλώς ή κακώς, είναι ένας «σταρ» της πιο εμπορικής πλευράς του τραγουδιού;
Γενικότερα είμαι ανοιχτόμυαλος, τόσο σαν άνθρωπος όσο και ως μουσικός και οι πειραματισμοί με γοητεύουν πολύ. Ο Μιχάλης κατά τη γνώμη μου είναι ένας σπουδαίος ερμηνευτής με τεράστιες δυνατότητες και η χροιά της φωνής του ταιριάζει απόλυτα με τον ήχο της κιθάρας μου. Η σύμπραξη μου με έναν ποπ σταρ τέτοιου βεληνεκούς θεωρώ ότι αποτελεί μια πρωτότυπη καλλιτεχνική πρόταση και το μουσικό αποτέλεσμα, τόσον εγώ όσο και ο Μιχάλης, το θεωρούμε υπέροχο.

Το σχέδιο των εμφανίσεων σας ως ντουέτο επίσης με τον Σταμάτη Κραουνάκη θα πραγματοποιηθεί τελικά; Αν ναι, ποια είναι η ιδέα αλλά και το concept αυτής της όντως ενδιαφέρουσας σύμπραξης;
Φυσικά θα πραγματοποιηθεί γιατί έχουμε μια μοναδική χημεία ως μουσικοί! Με τον Σταμάτη θα παρουσιάσουμε την παράσταση «Μυστική Συνάντηση» ξεκινώντας με δύο προγραμματισμένες συναυλίες στην Κέρκυρα και στη Λαμία και θα συνεχίσουμε από το φθινόπωρο στην Αθήνα και σε σταθερή βάση. Ουσιαστικά η «Μυστική Συνάντηση» είναι ένα ρεσιτάλ για κιθάρα και φωνή με το Σταμάτη σε ρόλο ερμηνευτή.

Πέραν από το ότι είναι το όργανο σας και προφανώς την αγαπάτε πάρα πολύ πιστεύετε στ' αλήθεια ότι η κλασική κιθάρα είναι μόνη της μια ορχήστρα όπως γενικά θεωρείται το πιάνο ή απλά είναι το δικό σας κύριο, αν όχι μοναδικό, εκφραστικό μέσο;
Η κλασική κιθάρα, όπως και το πιάνο, είναι τα μοναδικά πολυφωνικά όργανα τα οποία έχουν το χάρισμα να λειτουργούν σε όλα τα μουσικά είδη. Η κιθάρα είναι ένα αυτάρκες, αυτόνομο και ολοκληρωμένο μουσικό όργανο και έχω θέσει ως στόχο ζωής την διάδοση του στο ευρύ κοινό ακριβώς ως «οργάνου - ορχήστρα»!

Και ποια είναι τα πιο άμεσα σχέδια σας;
Θα περιοδεύσω σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό παρουσιάζοντας το «Με Τη Μαγεία Της Κιθάρας» και επίσης θα συνεχίσουμε με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη τις εμφανίσεις μας παρουσιάζοντας το «Concerto Για 2».


Όσοι λοιπόν το επιθυμείτε και όταν σας δοθεί η ευκαιρία δεν έχετε παρά να αφήσετε την κιθαριστική «μαγεία» του Παναγιώτη Μάργαρη να σας αγγίξει...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε ΕΔΩ ελεύθερα την γνώμη σου