Ένας τοπικός θρύλος,
θέλει την μαθήτρια του Ιησού, την Μαρία τη Μαγδαληνή, πως
πηγαίνοντας στη Ρώμη, με την άλλη Μαρία, αυτήν του Κλωπά, για να καταγγείλει
την άδικη σταύρωση του Χριστού από τον Πόντιο Πιλάτο, ναυάγησε έξω από το νησί
Της Ζακύνθου και ήταν η πρώτη που δίδαξε τον λόγο του Ιησού στο νησί μας.
Κατά τον θρύλο το
ναυάγιο έγινε έξω από την Βρώμη, το σημερινό Πόρτο Βρώμη, που ήταν το λιμάνι της περιοχής του τότε χωριού που
δεν έχει διασωθεί το όνομα που είχε εκείνη τη περίοδο μάλιστα σ’ ένα βράχο του όρμου λέγετε ότι
υπάρχει το αποτύπωμα από το πρώτο πάτημα της Μαρίας της Μαγδαληνής στον χώρο.
Κατά τον θρύλο το ναυάγιο
έγινε στις 22 Ιουλίου όπου και πανηγυρίζει ο ο ομώνυμος ναός του χωριού.
Το χωριό Μαριές πήρε το
όνομά του από τι δυο Μαρίες τη Μαγδαληνή και του Κλώπα.
Αυτή η ιστορία έχει περάσει
από πάππο προς πάππου σε ατέλειωτες γενιές ζακυνθινών και όσο κι αν δεν αποδεικνύεται
ιστορικά, έχει πλέον ριζώσει στις καρδιές και τη συνείδηση των περσοτέρων κάτοικων
τις περιοχής.
Μάλιστα πριν μερικά χρόνια
είχε μεταφερθεί το χέρι της Μαρίας
της Μαγδαληνής από τη μονή του Αγίου
Όρους τη Σίμωνος Πέτρας οπού και φυλάσσετε.
Βέβαια τα τελευταία χρόνια
έχει γίνει μεγάλος λόγος για την ιστορία της Μαγδαληνής μέσα από το ανιστόρητο και αλλοπρόσαλλο μυθιστόρημα
του Νταν Μπράουν «Κώδικας Ντα Βίντσι», που μόνο αστεία μπορούν να χαρακτηριστούν
τα όσα ισχυρίζεται, πολλώ δε μάλλον όταν επιμένει ότι αυτά που γράφει έχουν ιστορική
βάση.
Στον «Κώδικα Ντα Βίντσι»
παρουσιάζονται οι υποτιθέμενες αλήθειες:
(α) πως ο Χριστός και
η Μαρία η Μαγδαληνή δεν ήσαν μόνο παντρεμένοι, αλλά ότι είχαν αποκτήσει και
παιδιά, (β) ότι η «αλήθεια» αυτή εκδιώχθηκε από τα ευαγγέλια, αργότερα, από τον
Μ. Κωνσταντίνο, και (γ) ότι οι «αλήθειες» αυτές του Dan Brown διασώζονται στα
«γνωστικά ευαγγέλια» και στα χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας.
ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΣΤ’ΑΛΗΘΕΙΑ, Η ΜΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΓΔΑΛΑ;
Ανήκε στον κύκλο των
γυναικών εκείνων που ακολουθούσαν τον Χριστό και τους αποστόλους Του, βοηθώντας
με πολλούς τρόπους την σωτηριολογική τους αποστολή.
Ο ευαγγελιστής Λουκάς
διασώζει την πληροφορία ότι πολλές από εκείνες τις μαθήτριες του Κυρίου
συντηρούσαν οικονομικά μεγάλο μέρος του ιεραποστολικού του έργου και
συνεισέφεραν στη συντήρηση, μετακίνηση και διαμονή της συνοδείας του Ιησού.
Πόσο νέα ήταν στην
πραγματικότητα η Μαρία η Μαγδαληνή την εποχή της δράσης του Χριστού για να
υποθέσουμε ότι θα μπορούσε να διακατέχεται από ερωτικά συναισθήματα για το
πρόσωπό Του; Αν και στα Ευαγγέλια δεν αναφέρεται κάτι για την ηλικία της, οι
ειδικοί ερευνητές συμπεραίνουν ότι πρέπει να ήταν τότε 50-60 ετών. Αυτό
εξάγεται από το ότι οι μαθήτριες του Χριστού (ανάμεσα στις οποίες την πρώτη
θέση κατείχε η Μαγδαληνή) είχαν ηλικία ως μητέρες που ήσαν γύρω στα 50 με 60
χρόνια, αφού ήσαν μητέρες των μαθητών του Χριστού, που και εκείνοι θα ήσαν
περίπου στα 30-35 τους χρόνια. Επομένως, η Μαρία η Μαγδαληνή ήταν η ώριμη και
συνετή μαθήτρια του Κυρίου, που μονάχα από ευσέβεια και ευεργετημένη καθώς ήταν
από τον Θείο Διδάσκαλο, παρέμεινε δίπλα του και αφοσιώθηκε στη διακονία του
έργου Του, μαζί με τις άλλες μαθήτριες.
Στη Δύση, η Μαρία η
Μαγδαληνή ταυτίστηκε με την μετανοημένη ιερόδουλη του Ευαγγελίου που άλειψε με
ακριβό μύρο τα πόδια του Ιησού και τα σκούπισε με τα μαλλιά της (Λουκ. 7, 36-50
& Ματθ. 26,6-16), στο σπίτι του Σίμωνα του φαρισαίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε ΕΔΩ ελεύθερα την γνώμη σου