Πλημμυρίζουν τα αεροδρόμια από επιβάτες, η χώρα από τουρίστες, αλλά τα
ταμεία δεν αναμένεται να γεμίσουν με ανάλογους ρυθμούς.
Η εντυπωσιακή έκρηξη
του τουρισμού που παρατηρείται φέτος και αντικατοπτρίζεται στη μεγάλη αύξηση
της επιβατικής κίνησης των αεροδρομίων της χώρας, έχει καλλιεργήσει υψηλές
προσδοκίες στην τουριστική βιομηχανία της χώρας.
Ωστόσο οι έως τώρα ενδείξεις θέλουν τον εισερχόμενο τουρισμό να μην
είναι ο πλέον «καλοπληρωτής», με αποτέλεσμα ο στόχος που είχε τεθεί από τους
εκπροσώπους του κλάδου για αφίξεις που θα ξεπεράσουν τα 18,5 εκατ. έναντι 17,8
εκατ. το 2013, και έσοδα 13 δισ. ευρώ το 2014 (12,5 δισ. ευρώ άμεσα έσοδα το
2013) φαίνεται ότι θα επιβεβαιωθεί μόνο στο σκέλος των αφίξεων. Είναι
ενδεικτικό ότι η μέση δαπάνη ανά ταξίδι αυξήθηκε το 2013 μόλις κατά 1,2% σε
σχέση με το 2012 και έφτασε τα 653 ευρώ. Μπορεί μεν η μέση δαπάνη να ενισχύθηκε
πέρυσι, παρέμεινε όμως σε ποσοστό 10,5% χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2008 (730
ευρώ).
Την περυσινή χρονιά μάλιστα οι τουριστικές αφίξεις ενισχύθηκαν κατά
15,4%, και διαμορφώθηκαν στα 18 εκατ. τουρίστες, χωρίς την ανάλογη αύξηση της
μέσης δαπάνης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ερευνας Περιφερειακής Κατανομής της
Ετήσιας Τουριστικής Δαπάνης που διενήργησε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της
Ελλάδας.
Οι αεροπορικές εταιρείες από την πλευρά τους αυξάνουν δρομολόγια και
κυρίως αυξάνουν τις αεροπορικές θέσεις προκειμένου να εξυπηρετήσουν το κύμα
ταξιδιωτών που παρατηρείται φέτος στη χώρα. Η ισχυροποίηση της Aegean Airlines
μετά την εξαγορά της Olympic Air οδήγησε στην ένταξη νέων προορισμών στο δίκτυό
της και στον εξορθολογισμό του προγράμματός της, ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες
της φετινής ζήτησης, σε συνδυασμό και με την αρκετά δυναμική είσοδο της Ryanair
στην ελληνική αγορά.
Η επαναφορά της Ελλάδας σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό οδήγησε
πολλές εταιρείες χαμηλού κόστους εκτός από τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Παρά την γκρίνια για τα υψηλά τέλη χρήσης
του «Ελ. Βενιζέλος» οι low cost εταιρείες αυξήθηκαν φέτος σε 17, από 12 που
ήταν πέρυσι, εκτελώντας 42% περισσότερες πτήσεις από το 2013. Παράλληλα
εξυπηρετούν 35 προορισμούς, από 25 πέρυσι, αυξημένοι κατά 40%, συνδέοντας την
Αθήνα με συνολικά 39 αεροδρόμια. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι χαμηλού κόστους
εταιρείες διατηρούν το 29,3% των προγραμματισμένων πτήσεων που εκτελούνται στην
Αθήνα.
Η φετινή καλοκαιρινή περίοδος βρήκε την Αθήνα να υποδέχεται αρκετές
εταιρείες χαμηλού κόστους οι οποίες είχαν αποχωρήσει. Συγκεκριμένα επανέρχονται
η Vueling, η Transavia, η Transavia France, η ΕasyJet (που διατηρεί μερίδιο 5%
της ελληνικής αγοράς), η Meridianna Fl, η Niki, η Brussels Airlines, ενώ στα
περιφερειακά αεροδρόμια πετούν απευθείας η Αirberlin και η Condor, που αποτελεί
τον αεροπορικό βραχίονα του γερμανικού tour operator Thomas Cook. Καθίσταται
σαφές ότι η είσοδος των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών στην ελληνική
αγορά τροποποιεί σημαντικά το αεροπορικό αλλά και το τουριστικό τοπίο της
χώρας.
Στα τουριστικά έσοδα έρχεται να προστεθεί και η δαπάνη των επισκεπτών
της κρουαζιέρας, η οποία βαίνει ελαφρώς μειούμενη. Συγκεκριμένα το 2012 η δαπάνη
ανά ταξίδι ήταν 616 ευρώ, ενώ την περυσινή χρονιά η δαπάνη αυτή περιορίστηκε
στα 604 ευρώ.
Στελέχη της αγοράς εξηγούν ότι ο περιορισμός της δαπάνης οφείλεται στο
ότι ο αριθμός των ταξιδιωτών της κρουαζιέρας είναι αρκετά μεγάλος και τα
χρήματα που δαπανούν σχετικώς περιορισμένα, γεγονός που επηρεάζει τον μέσο όρο.
Πηγή: the best
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε ΕΔΩ ελεύθερα την γνώμη σου