6 Οκτ 2014

Τα ευρήματα στα Αντικύθηρα εξίσου σημαντικά με την Αμφίπολη (Βίντεο)

«Τα αποτελέσματα των ερευνών στα Αντικύθηρα θα έχουν τον ίδιο αντίκτυπο με την Αμφίπολη» δήλωσε η Αγγελική Σίμωσι προϊσταμένη της Εφορίας Εναλίων Αρχαιοτητων.

Την ίδια στιγμή που η αρχαιολογική περιπέτεια της Αμφίπολης έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι σύντομα θα έχουμε νέο αρχαιολογικό «θαύμα» στον βυθό των Αντικυθήρων, όπου και ανακαλύφθηκε ο περίφημος Μηχανισμός των Αντικυθήρων που απεικονίζει τις κινήσεις των πλανητών! Ένα τεχνολογικό επίτευγμα της ελληνικής Αρχαιότητας που προκαλεί δέος ακόμα και σήμερα.

Με μεγάλη αγωνία αναμένονται οι καταδύσεις που θα γίνουν με τη χρήση των στόλων «διαστημικού τύπου» Exosuit Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η χαρτογράφηση του σχήματος του πλοίου με τους αρχαιολόγους της Διεύθυνσης Εφορίας Ενάλιων Αρχαιοτήτων να κάνουν λόγο για πολύ σημαντικό εύρημα, το οποίο αναμένεται να έχει διεθνή απήχηση.

Οι υποθαλάσσιες ανασκαφές (σε βάθος 55 μέτρων) ξεκίνησαν με εντατικούς ρυθμούς στις 15 Σεπτεμβρίου του 2014 με τη συνδρομή διεθνούς ομάδας εξερευνητών. Στόχος είναι να ανακαλύψουν τον «κρυμμένο θησαυρό» του ναυαγίου (σ.σ. ανακαλύφθηκε το 1900 μ.Χ.) και -εάν καταστεί δυνατό- να εντοπίσουν το «θρυλικό» δεύτερο κομμάτι του Μηχανισμού των Αντικυθήρων που απεικονίζει τις κινήσεις των πλανητών!

Η θάλασσα των Αντικυθήρων κρύβει πολλά αντικείμενα, όπως αμφορείς και αγάλματα που είναι ώρα να δουν το φως του ήλιου.

Οι καταδύσεις που θα γίνουν τις επόμενες ημέρες, με τη χρήση των υπερσύγχρονων στόλων «διαστημικού τύπου» Exosuit, εκεί όπου βρίσκεται το διασημότερο αρχαίο ναυάγιο του κόσμου.

Η πρώτη επίσημη ενημέρωση για τα ευρήματα θα γίνει εντός των επομένων ημερών από τον υπουργό Πολιτισμού κ. Κώστα Τασούλα, και όλοι περιμένουν ότι πρόκειται περί θαλάσιας «Αμφίπολης»

Αξιοσημείωτο είναι ότι αγάλματα και σιδερένια αντικείμενα που εντοπίστηκαν από τις πρώτες μελέτες εικάζεται πως είναι ανάμεσα στα πρώτα ευρήματα που όμως φέρονται να μην σχετίζονται με τον περίφημο Μηχανισμό των Αντικυθήρων.

Σε δηλώσεις της η Αγγελική Σίμωσι η προϊσταμένη της Εφορίας Εναλίων Αρχαιοτήτων, ανέφερε μεταξύ άλλων «υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την έρευνα, ενδιαφέρον που αξίζει τον κόπο… Πρέπει να διαδοθεί παντού».

«Η Αμφίπολη και το ναυάγιο των Αντικυθήρων δεν μπορούν να συγκριθούν από επιστημονικής άποψης. Η Αμφίπολη αφορά σε έναν αρχαιολογικό χώρο στο έδαφος, το ναυάγιο είναι υποθαλάσσιο. Ωστόσο θεωρώ ότι θα έχουν τον ίδιο αντίκτυπο, καθώς τα ευρήματα πιστεύω ότι θα είναι εξίσου σημαντικά», εκτίμησε η κα. Σίμωσι. Εξάλλου, όπως είπε αναφερόμενη στο ναυάγιο των Αντικυθήρων, πρόκειται για ένα πλοίο που μετέφερε θησαυρούς, από διάφορες χρονικές περιόδους «τα ευρήματα δεν είναι όλα της ίδιας εποχής, ανάγονται σε πολλούς αιώνες».

Αναφορικά με την εξέλιξη των ερευνών σημείωσε ότι έχει ολοκληρωθεί η χαρτογράφηση του πλοίου από την οποία προκύπτει ότι υπάρχουν σημαντικά ευρήματα που είναι ορατά, ωστόσο απομένει τώρα να «δούμε τι είδους κινητά ευρήματα υπάρχουν εκεί».

«Μέχρι τώρα είχαν βρεθεί στον βυθό της θάλασσας κάποια κομμάτια, τώρα όμως έχουμε να κάνουμε με ένα ολόκληρο πλοίο το οποίο μετέφερε πολύ σημαντικά αντικείμενα», πρόσθεσε.

Δίνοντας έμφαση στη σπουδαιότητα της ανακάλυψης, μεταξύ άλλων είπε: «Είχαμε στοιχεία για έργα τέχνης που μεταφέρονταν από την Ελλάδα στη Ρώμη για να στολίζουν οι πλούσιοι Ρωμαίοι τα σπίτια τους», ωστόσο δεν είχαν βρεθεί τα πλοία που τα μετέφεραν.

«Είχαμε αγάλματα αλλά όσες έρευνες κι αν είχαν γίνει δεν είχαμε βρει το πλοίο. Το πλοίο πουθενά δεν φαινόταν εκτός από λίγα ξύλα που είχαν βρεθεί από την έρευνα του Κουστώ. Τώρα ξέρεις από πού έχουν βγει» ανέφερε μεταξύ άλλων η κα. Σίμωσι.

Να σημειωθεί ότι ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι υπάρχουν υποψίες περί ύπαρξης δεύτερου ναυαγίου, περίπου 200 μέτρα μακριά από το πρώτο. Προς το παρόν όμως η διενέργεια αυτοψίας έχει καταστεί αδύνατη, λόγω της κακοκαιρίας.

Η ρομποτική στολή Εxosuit ζυγίζει περίπου 240 κιλά και θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά σε τέτοιου είδους επιχείρηση προκειμένου να γίνει εξερεύνηση σε μεγάλo βάθος. Η στολή διαθέτει μηχανικούς βραχίονες – σαν χέρια – που επιτρέπουν στον δύτη όχι μόνο να κινείται στον πυθμένα αντέχοντας τη μεγάλη πίεση αλλά και να ανασηκώνει αντικείμενα από τον βυθό. Διαθέτει επίσης συστήματα οξυγόνου που παρέχουν αυτονομία μέχρι και 50 ώρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε ΕΔΩ ελεύθερα την γνώμη σου