Σήμερα αρχίζουν τα
σχολεία με τεράστια προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από
τους πολιτικούς με τις
στρεβλές πολίτικες τις τρόικα που ακλουθούν, κι από την άλλη οι απεργίες οι ελλείψεις
το κλείσιμο σχολείων, νηπιαγωγείων και ΤΕΛ, όλα σε βάρος του μαθητή που ακόμα είναι
το θύμα της όλης στρεβλής, ανήθικης και άθλιας κατάστασης που επικρατεί στη
παιδία.
Πρώτη μεταρρύθμιση
ερήμην όλων που θυμάμαι είχε έρθει όταν υπουργός παιδείας ήταν ο Γ. Ράλλης –
είχα γίνει και πρωθυπουργός βεραμέντε - κι από τότε ακολουθούσαν πάμπολλες ακόμα
χωρίς ποτέ να δημιουργήσουν το πλαίσιο εκείνο που θα διευκόλυνε τον μαθητή και
θα αναδείκνυε το δημόσιο σχολείο.
Κάθε φορά, κάθε μεταρρύθμιση
είχε σαν στόχο να εξυπηρετήσει τα ιδιωτικά συμφέροντα, και τότε και τώρα!
Οι καθηγητές της
Μέσης Εκπαίδευσης έχουν ήδη αποφασίσει - με συντριπτική πλειοψηφία των τοπικών
τους ενώσεων - να ξανακλείσουν τα γυμνάσια και τα λύκεια από την ερχόμενη
Δευτέρα με κυλιόμενες πενθήμερες απεργίες, διαμαρτυρόμενοι για τη διαθεσιμότητα
και το νομοσχέδιο για τη νέα δομή του Λυκείου.
Κρίσιμο ζήτημα
αναδεικνύεται πλέον το ποια θα είναι τα ποσοστά συμμετοχής της βάσης των
καθηγητών στην απεργία, καθώς από αυτό θα εξαρτηθεί εν πολλοίς και η διάρκειά
της, δεδομένου ότι η κυβέρνηση διά του υπουργού Παιδείας έχει τοποθετηθεί αρνητικά
- προς το παρόν - στο ενδεχόμενο νέας επιστράτευσης των εκπαιδευτικών.
Χθες οι δάσκαλοι,
έπειτα από συνάντηση που είχαν τα προεδρεία της ΟΛΜΕ και της Διδασκαλικής
Ομοσπονδίας, αποφάσισαν να συμπορευτούν σε κοινή δράση και να επιχειρήσουν τη
δημιουργία πανεκπαιδευτικού μετώπου.
Μάλιστα, αύριο θα
συνέλθει και η ολομέλεια των προέδρων των τοπικών διδασκαλικών ενώσεων, ωστόσο
το ενδεχόμενο να μπουν και τα δημοτικά σε απεργία μεγάλης διάρκειας δεν
θεωρείται ιδιαίτερα πιθανό. Πάντως οι δάσκαλοι θα συμμετάσχουν στην απεργία της
ΑΔΕΔΥ στις 18-19 Σεπτεμβρίου.
Στο μεταξύ, νέες
εντάσεις προκάλεσε η προχθεσινή τροπολογία του υπουργείου Παιδείας με την οποία
δίνεται υπό προϋποθέσεις δυνατότητα αύξησης του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά 10%. Η αύξηση, παρότι αναφέρεται
πως αποφασίστηκε «προκειμένου να αποφεύγεται η μετακίνηση νηπίων και μαθητών σε
όμορες σχολικές μονάδες και σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις», ξεσήκωσε
διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών, που μιλούν για τμήματα 27-28 μαθητών στα
δημοτικά και 30 στα γυμνάσια - λύκεια. Επίσης εκπαιδευτικοί μιλούσαν για
υπονόμευση των ολοήμερων σχολείων υποστηρίζοντας ότι φέτος τα περισσότερα θα
υπολειτουργήσουν λόγω έλλειψης δασκάλων, με τις δύο τελευταίες τάξεις του
Δημοτικού να «κινδυνεύουν» περισσότερο να μείνουν χωρίς αυτή την υποστήριξη.
Τόνιζαν ότι σε εγκύκλιο του υπουργείου αναφέρεται ότι «προτεραιότητα δίνεται
στην κάλυψη των αναγκών των μικρότερων τάξεων όσον αφορά το ολοήμερο πρόγραμμα.
Προηγείται η δημιουργία και λειτουργία ολοήμερου τμήματος για τους μαθητές των
Α', Β', Γ' και Δ' Τάξεων και εφόσον υπάρχει δυνατότητα, δημιουργείται ολοήμερο
τμήμα και για τις υπόλοιπες τάξεις». Επίσης νηπιαγωγοί υποστήριζαν ότι
ορισμένες διευθύνσεις εκπαίδευσης τους κάλεσαν «άτυπα» να διώξουν προνήπια που
έχουν εγγραφεί στα νηπιαγωγεία, ώστε να μην αυξηθεί ο αριθμός και χρειαστούν
περισσότεροι νηπιαγωγοί.
ΑΕΙ - ΤΕΙ. Αναταραχή
όμως επικρατεί και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου σήμερα αρχίζουν οι
εγγραφές των νέων φοιτητών αλλά πολλά πανεπιστήμια και ΤΕΙ είναι κλειστά λόγω
κινητοποιήσεων είτε των πανεπιστημιακών είτε των διοικητικών τους υπαλλήλων,
που αντιδρούν στην επικείμενη διαθεσιμότητα περισσότερων από 1.600 υπαλλήλων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε ΕΔΩ ελεύθερα την γνώμη σου